Pravidelné sportování prospívá zdraví

Pravidelné sportování je nejen dobrá postava, ale také zdraví. Výzkumy provedené v USA a Velké Británii ukazují, že lidé, kteří sportují – pravidelně, ale mírně, mají zajímavější život, méně se stresují a žijí o 10 % déle než obézní lidé a o 7 % ve srovnání s štíhlými lidmi, ale nevěnují se fyzickému aktivita.

Každodenní pohyb ovlivňuje i naše další sféry života. Za prvé, naše profesionální práce je efektivnější. Náš sexuální život se nám daří a stav mysli je na vysoké úrovni. Kromě fyzické aktivity stojí za to zavést zdravé návyky, jako je nejíst sladkosti, kofein a nadměrné užívání doplňků.

Cvičením a racionální výživou získáváme jedinečnou energii a náš vzhled je pro opačné pohlaví stále přitažlivější. Do pravidelného sportu a stravy se také vyplatí zařadit dobrou péči o tělo pomocí masáží a masírování těla pleťovou vodou nebo olivovým olejem.

Cukr má nepříznivý vliv na zdraví

V kuchyni se po staletí používají různé látky, které pokrmům dodají sladkou chuť. Nejoblíbenějším produktem používaným k tomuto účelu je rafinovaný cukr. Je zdrojem energie, ale neposkytuje žádné živiny, jako jsou vitamíny nebo aminokyseliny.

Nadbytek cukru ve stravě může vést k vážným zdravotním problémům. Použití cukru ke slazení jídla má k ideálu daleko. Výhody konzumace této látky jsou neúměrné její škodlivosti. Vysoké množství cukru ve stravě způsobuje problémy s kontrolou chuti k jídlu a rychle vede k nadváze a obezitě, což zase může způsobit vysoký krevní tlak a cukrovku.

Na rozdíl od cukru jsou sladidla nízkokalorická a některá sladidla zcela chybí. Většinu sladidel tělo ani nestráví. Výjimkou je oblíbený aspartam, který se běžně používá v light výrobcích a dietních nápojích. Tato látka se přirozeně metabolizuje a nemá žádné vedlejší účinky.

Xylitol – zdravý cukr

Xylitol je přirozeně produkován v malém množství lidským tělem. Lze jej nalézt v mnoha rostlinách, včetně malin, borůvek, hub a kukuřičných klasů. Nejčastěji se však získává z kůry finské břízy, odtud název březový cukr.

Vzhledově a chuťově se neliší od tradičního cukru. K prodeji je nejčastěji ve formě karamelizovaného cukru a také jako přídavek do máty nebo zubních past. Zároveň zvyšuje vstřebávání vápníku kostmi, což je důležitý prvek v prevenci osteoporózy. Tradiční cukr má opačný účinek – způsobuje, že tělo ztrácí minerály včetně vápníku.

Výhodou použití březového cukru je také jeho příznivý vliv na zuby, neboť pomáhá předcházet zubnímu kazu. Obnovuje správné pH slin a inhibuje množení bakterií odpovědných za tvorbu dutin. Jelikož je zásaditý, pomáhá udržovat acidobazickou rovnováhu. Proto inhibuje růst kvasinek a baterií.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.